Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK
IDEM Slovakia s. r. o.
I. Všeobecné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok spoločnosti IDEM Slovakia s. r. o. so sídlom Bernolákova 1552/36 902 01 Pezinok IČO 52575934 zapísaná v Obchodnom registri Mestským súdom Bratislava III oddiel Sro vložka č 140661/B (ďalej len predávajúci alebo poskytovateľ) a upravuje postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady pri fyzických produktoch ako aj postup pri uplatnení reklamácie elektronických marketingových služieb poskytovaných predávajúcim prostredníctvom internetovej stránky www.idemslovakia.sk.
Kupujúcim alebo objednávateľom môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ. Kupujúci je povinný sa oboznámiť s týmto Reklamačným poriadkom a VOP ešte pred objednaním služby alebo tovaru. Kupujúci berie na vedomie že je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť na vybavenie reklamácie a v prípade neposkytnutia súčinnosti sa primerane predlžujú lehoty o čas počas ktorého súčinnosť poskytnutá nebola.
Uzavretím zmluvy a prevzatím tovaru alebo využitím služby kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom. Pojmy definované v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred pojmami definovanými vo VOP a ak nie sú definované ani tu ani vo VOP vykladajú sa podľa platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
Za prevzatie fyzického tovaru sa u podnikateľov považuje okamih odovzdania tovaru predávajúcim kupujúcemu alebo prvému prepravcovi a u spotrebiteľa okamih fyzického prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho alebo dopravcu. Pri elektronických službách sa za poskytnutie služby považuje okamih začatia poskytovania služby sprístupnenia výstupov alebo spustenia kampane podľa dohodnutého rozsahu.
II. Dĺžka záruky a lehoty na uplatnenie vád
Ako doklad o kúpe alebo poskytnutí služby vystavuje predávajúci kupujúcemu doklad o kúpe alebo faktúru v elektronickej podobe so všetkými zákonom požadovanými údajmi.
Pri fyzických produktoch začína záručná doba plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba je pri novom tovare spravidla 24 mesiacov ak osobitný právny predpis neustanovuje inak a pri použitom tovare 12 mesiacov ak je takýto tovar ako použitý výslovne označený a kupujúci bol o tom informovaný.
Záručná doba sa predlžuje o dobu počas ktorej bol tovar v reklamácii. Práva zo zodpovednosti za vady zaniknú ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Pri elektronických marketingových službách kupujúci uplatňuje reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady najmä ak služba nebola poskytnutá v dohodnutom rozsahu alebo má iné preukázateľné nedostatky. Pri spotrebiteľovi sa postupuje primerane podľa všeobecne záväzných právnych predpisov pričom povaha služby a jej digitálne poskytovanie sa zohľadní.
Keď je kupujúcim spotrebiteľ práva a povinnosti neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. Keď je kupujúcim podnikateľ práva a povinnosti sa riadia Obchodným zákonníkom v platnom znení ak nie je dohodnuté inak.
III. Záručné podmienky a kontrola plnenia
Pri fyzických produktoch je kupujúci ktorý nie je spotrebiteľom povinný a kupujúcemu ktorý je spotrebiteľom sa odporúča aby pri dodaní skontroloval stav zásielky najmä neporušenosť obalu úplnosť a zjavné poškodenie. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky ktorá je zjavne poškodená alebo neúplná. Ak kupujúci zásielku prevezme napriek zjavnej vade odporúča sa poškodenie zaznamenať v preberacom protokole dopravcu.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je potrebné oznámiť bez zbytočného odkladu e mailom na kontakt@idemslovakia.sk a priložiť fotodokumentáciu prípadne škodový protokol dopravcu. Dodatočná reklamácia tým nie je vylúčená avšak môže to mať vplyv na preukazovanie príčiny vzniku škody.
Pri elektronických marketingových službách je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu oznámiť zistené nedostatky a poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť najmä prístupové údaje podklady schválenia a informácie nevyhnutné na posúdenie reklamácie. Kupujúci berie na vedomie že bez poskytnutia súčinnosti nie je možné reklamáciu riadne preveriť.
IV. Uplatnenie reklamácie
Miestom na uplatnenie reklamácie je sídlo predávajúceho Bernolákova 1552/36 902 01 Pezinok alebo e mailová adresa kontakt@idemslovakia.sk pričom predávajúci odporúča uplatniť reklamáciu primárne elektronicky.
Pri fyzických produktoch môže kupujúci reklamovaný tovar zaslať prepravnou službou na adresu sídla predávajúceho alebo doručiť osobne po predchádzajúcej dohode. Reklamovaný tovar musí byť primerane zabalený aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy a zásielka má byť označená viditeľne ako reklamácia. Zásielka má obsahovať reklamovaný tovar vrátane príslušenstva kópiu dokladu o kúpe alebo číslo objednávky popis vady a kontaktné údaje kupujúceho. Bez týchto údajov môže byť identifikácia reklamácie sťažená a vybavenie reklamácie sa môže predĺžiť.
Pri elektronických marketingových službách kupujúci uplatní reklamáciu e mailom pričom uvedie číslo objednávky alebo identifikáciu služby obdobie poskytovania služby popis reklamovanej vady a požadovaný spôsob vybavenia. Predávajúci je oprávnený vyžiadať si doplnenie informácií a súčinnosti.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie v elektronickej podobe bez zbytočného odkladu po jej prijatí a uvedie v ňom obsah reklamácie a predpokladaný spôsob vybavenia.
Kupujúci berie na vedomie že ak vráti fyzický tovar bez kompletného príslušenstva predávajúci je oprávnený primerane znížiť vrátenú sumu alebo vyžadovať doplnenie chýbajúceho príslušenstva v rozsahu v akom to pripúšťa právny poriadok.
V. Spôsob vybavenia reklamácie
1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ
Pri fyzických produktoch má spotrebiteľ pri odstrániteľnej vade právo na bezplatné riadne a včasné odstránenie vady a podľa povahy vady právo na výmenu veci alebo súčasti ak to nie je neprimerané. Ak nie je možné vadu odstrániť alebo ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu spotrebiteľ má právo na výmenu veci alebo odstúpenie od zmluvy. Ak ide o iné neodstrániteľné vady má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu.
Pri elektronických marketingových službách má spotrebiteľ právo požadovať odstránenie nedostatkov služby poskytnutie doplnenia služby primeranú zľavu z ceny alebo pri podstatnom porušení zmluvy odstúpenie od zmluvy ak to povaha služby umožňuje.
Spotrebiteľ si volí spôsob vybavenia reklamácie pričom predávajúci môže spotrebiteľa upozorniť na nevhodnosť zvolenej voľby a navrhnúť primeraný spôsob.
Predávajúci rozhodne o reklamácii spotrebiteľa ihneď v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní pričom do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie. Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Predávajúci vydá spotrebiteľovi potvrdenie o vybavení reklamácie v elektronickej podobe vrátane spôsobu vybavenia a odôvodnenia zamietnutia ak bola reklamácia zamietnutá.
Spotrebiteľ má právo na náhradu účelne vynaložených nevyhnutných nákladov ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnenej reklamácie najmä poštovného a to v súlade s právnymi predpismi.
2. Ak je kupujúcim podnikateľ
Ak je kupujúcim podnikateľ predávajúci sa zaväzuje rozhodnúť o reklamácii v primeranej lehote spravidla do 40 dní od jej uplatnenia ak sa strany nedohodnú inak. O rozhodnutí bude podnikateľ informovaný na kontaktný e mail.
Pri odstrániteľnej vade fyzického tovaru bude tovar opravený alebo vymenený podľa dohody strán. Ak oprava nie je možná a vada nebráni obvyklému užívaniu strany sa môžu dohodnúť na primeranej zľave. Pri neodstrániteľnej vade brániacej riadnemu užívaniu predávajúci môže zabezpečiť výmenu alebo vystaviť dobropis podľa dohody.
Pri reklamácii elektronických služieb sa postupuje primerane podľa povahy služby a podľa dohody strán pričom predávajúci môže odstrániť nedostatky doplniť plnenie poskytnúť zľavu alebo iné primerané riešenie.
Ak si podnikateľ nevyzdvihne reklamovaný fyzický tovar do jedného mesiaca od oznámenia o vybavení reklamácie predávajúci je oprávnený účtovať primerané skladné. Ak si podnikateľ nevyzdvihne vec ani v lehote šiestich mesiacov predávajúci je oprávnený postupovať v súlade s právnymi predpismi a po predchádzajúcom upozornení vec primerane speňažiť.
3. Spoločné ustanovenia
Po vybavení oprávnenej reklamácie fyzického tovaru sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Pri neoprávnenej reklamácii sa záručná doba nepredlžuje. O vybavení reklamácie je kupujúci informovaný e mailom alebo iným dohodnutým spôsobom.
Kupujúci je povinný skontrolovať prevzatý fyzický tovar a jeho súlad s dokladom o vybavení reklamácie bez zbytočného odkladu. Tým nie sú dotknuté zákonné lehoty na uplatnenie práv z vád.
Ak spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie alebo sa domnieva že predávajúci porušil jeho práva má právo požiadať predávajúceho o nápravu. Ak predávajúci odpovie zamietavo alebo neodpovie do 30 dní spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iný oprávnený subjekt. Spotrebiteľ môže využiť aj platformu ODR na riešenie sporov online.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný odo dňa 18 12 2025 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov. Reklamačný poriadok je dostupný v sídle predávajúceho a ako dokument na internetovej stránke www.idemslovakia.sk.
V Pezinku dňa 18. 12. 2025